Dominika Ďurišková: Cieľ je niekedy bližšie ako si myslíte

Vždy som bola prehnane aktívna, mala som mnoho mimoškolských aktivít a milovala som, keď som na nič nemala čas. Čudné ? Možno! Ale popri strednej som to úspešne zvládala. Keď som išla na EUBu myslela som si, že to bude podobné, ak nie lepšie. Veď väčšie mesto prináša aj viac možností. Hneď prvý semester mi však otvoril oči a ja som pochopila, že učenie mi zaberie viac času ako som chcela. V bakalárskom ročníku som sa začala pomaly dostávať do učebného tempa univerzity a tak som si našla dlhodobejšiu brigádu.

Nie len v tom však bol pre mňa tretí ročník prelomový. Okrem bakalárky a štátnic ma v tomto ročníku prekvapili aj prvé praktické predmety. Bola to pre nás veľmi zaujímavá novinka. Najvýraznejším zo škály praktických predmetov bolo Podnikanie v praxi, ktorý nám ponúkal možnosť zapojiť sa do reálnych projektov pod taktovkou reálnych firiem a vytvoriť tak spoluprácu v rámci tzv. klubov. Dlho som zvažovala, do ktorého klubu sa zapojím. Lákal ma Online Klub, Ekovižn aj Creative&Business, ale rozhodnúť som sa mohla len pre jeden. Keďže som si v tomto ročníku nechcela komplikovať život, a Online klub vyzeral až veľmi technicky založený, vybrala som si Creative&Business. Keď sa mi však rovnaká možnosť, zapojiť sa do jednotlivých klubov, naskytla aj v 1. ročníku na 2. stupni, podľa skvelých ohlasov spolužiakov na Online klub, som ani chvíľu neváhala.

Od spolužiakov sme vedeli, že budeme potrebovať nejaký obchodný nápad, na to aby sme sa mohli v rámci Online klubu plne realizovať. Po dlhšom uvažovaní sa nápad dostavil a my sme mohli s naším skvelým tímom založiť vlastnú webovú stránku, ktorá sa venuje gastro recenziám. Pri jej tvorbe sme sa naučili mnoho nových vecí nie len z oblasti WordPress, ale aj samotného sveta online marketingu, s ktorými sme sa pred tým v školských laviciach nikdy nestretli. Celou problematikou tvorby webových stránok a online marketingu nás sprevádzali odborníci na slovo vzatí, marketéri z agentúr ako napríklad Webikon, PS:Digital, či WEBGLOBE. Vedeli ste, že pojem ako SEO, alebo linkbuilding poznajú všetci marketéri v agentúrach? Do novembra 2014 som netušila čo tieto pojmy znamenajú. A to som od prvého ročníka na univerzite mala marketingových predmetov až – až. Online klub ma naučil veľa nového z oblasti online marketingu, ktorý sa v súčasnosti stáva najrýchlejšie sa rozvíjajúcou oblasťou marketingu. A čo viac, prehĺbil v nás tímového ducha a motivoval k spolupráci.

Už počas trvania Online klubu ma oslovila Katka Molnárová, jedna z mentorov projektu, či si náhodou nehľadám prácu popri škole. S očakávaním v hlase som samozrejme odpovedala kladne. Napadlo mi totiž, aspoň som v kútiku srdca dúfala, že mi Katka ponúkne prácu u nej v agentúre Online Toro. Na moje veľké prekvapenie však Katka posunula môj kontakt Paľovi Adamčákovi z agentúry ui42. O tejto agentúre som už pred tým počula a navyše jeden z jej zakladateľov, Martin Krupa, bol aj prednášajúcim počas Online klubu. Začiatkom decembra som sa teda vybrala do ui42 na kus reči s Paľom. Hneď sme si sadli a ja som začala pracovať na skúšobných projektoch, aby sme sa vzájomne oťukali.

Štartovala som ako copywritter-ka, písala som blogy, robila menšie SEO. Pri tejto práci som využívala informácie, ktoré som sa naučila práve na Online klube. Po čase mi v agentúre ponúkli dlhodobú stáž a ja som ju s radosťou prijala. Momentálne som v agentúre 4 mesiace a pracujem prevažne na blogovaní a PPC kampaniach. Baví ma práca s ľuďmi naokolo, učím sa nové veci a zdokonaľujem v už poznaných.

Online klub bol pre mňa (nie technicky zameraného človeka) veľkou výzvou, ktorú som ani na minútu neoľutovala. Momentálne robím čo ma baví a za to vďačím hlavne Ľubošovi Oláhovi a Katke Molnárovej, našim mentorom, pretože robia super projekt a posúvajú vzdelávanie na univerzite, spolu s prodekanom Filom, na inú úroveň. Dúfam, že ich prácu budú oceňovať ešte mnohé generácie študentov. Za mňa aj spolužiakov im úprimne ďakujem.

 

Dominika Ďurišková, študentka Obchodnej fakulty, odbor Marketingový manažment, 1. ročník 2. stupeň