Matúš Lovás: Ako som získal prácu vďaka ONLINE KLUBU

Mnoho študentov si myslí, že škola je pre nich zbytočná a v budúcnosti aj tak budú pracovať v úplne inej oblasti, ako ktorú vyštudovali. V mojom prípade to však momentálne neplatí. Študujem na 2. stupni 2. ročníka na Obchodnej fakulte Ekonomickej univerzity v Bratislave, konkrétne odbor Marketingový manažment a zároveň už vyše jedného roka pracujem v online marketingovej agentúre ONLINE TORO a to práve vďaka Obchodnej fakulte a jej projektu, ktorý sa nazýva ONLINE KLUB. Nikdy predtým som nikde poriadne nepracoval a nemal som ani žiadne skúsenosti s online marketingom. Ako to však celé začalo?

Začalo to na jeseň v roku 2012 v zimnom semestri, kedy sme mali predmet Inovačný manažment. Neočakával som od toho nič prevratné, len ďalší predmet, ktorý bude potrebné absolvovať. Keď však pán Ing. Filo spolu s pánom Ing. Oláhom na prvej hodine predstavili nápad novej metódy výučby formou klubov zameraných podľa rôznych oblastí, boli sme celkom prekvapení a nadšení. Na každej prednáške bude niekto z praxe, dozvieme sa, ako to reálne v praxi funguje a dokonca si to budeme môcť vyskúšať a niektorým sa ujde aj nejaká odmena. Oproti predchádzajúcim, väčšinou teoretickým predmetom, to bolo až príliš dobré. Keďže som mal odmalička blízko k počítačom a zaujímala ma oblasť IT tak som sa rozhodol pre ONLINE KLUB. A dobre som spravil. Tým, že sme boli prvý ročník, na ktorom sa všetko len skúšalo, nie každý klub prebiehal pravidelne a nie na každom bolo vždy dostatok odborníkov z praxe. To sa však netýkalo ONLINE KLUBU.

Na každej jednej hodine sme mali zástupcu z rôznych spoločností ako napríklad Webikon, ONLINE TORO, Google Slovensko, ZARAGUZA Digital, Gemius a iné. Najviac ma zaujala určite spoločnosť Google Slovensko, pretože tú jedinú som zo všetkých poznal. Ako som vravel, s online marketingom som nemal žiadne skúsenosti. Vedel som len, že existuje nejaká PPC kampaň na Googli, reklamné bannery na weboch a ak máte svoju firmu, určite by ste ju mali prezentovať pomocou internetovej stránky. To bolo asi tak všetko. O to zaujímavejšie to bolo na jednotlivých hodinách, keď na nás vytiahli všetko pojmy ako SEM, SEO, linkbuilding, Google Adwords, Google Analytics, WordPress, dizajn a tvorba webových stránok a pod. Bol som v tom úplne stratený, ale postupne sme sa všetko naučili.

Cieľom klubu bolo vytvoriť svoj vlastný projekt formou internetovej stránky, ktorá mala aj reálne fungovať a naučiť sa, ako ju spropagovať prostredníctvom online nástrojov. Naša skupina, v ktorej som bol, sa dohodla na vytvorení internetového obchodu BABYZAR, v ktorom boli na predaj detské kočíky, postieľky a autosedačky. Internetový obchod bol spojený navyše s výkupom a bazárom určeným pre zákazníkov, ktorý si u nás kúpili v minulosti produkt a o pár rokov neskôr ho už nepotrebovali a nemali čas a chuť sa venovať jeho predaju. Jednoducho by sme ho odkúpili od nich a oni by s jeho predajom nemali žiadne starosti. Podarilo sa nám získať jedného dodávateľa a tým pádom bol náš internetový obchod aj reálne spustený. Vytvorili sme pre neho SEO optimalizáciu a PPC kampaň. Vďaka tomu sa nám podarilo získať 2. miesto a pre jedného z nášho tímu bola určená výhra, týždenná bezplatná stáž v spoločnosti RUonline (teraz už ONLINE TORO). Niektorí z nášho tímu už prácu mali, niektorí o ňu nemali záujem, tak sme sa nakoniec po vzájomnej dohode zhodli, že na tú stáž pôjdem ja. Povedal som si, že fajn, aspoň sa niečo naučím, budem mať konečne aspoň nejaké skúsenosti, spoznám nových ľudí a budem si mať dať čo do životopisu.

Z jedného týždňa sa nakoniec vykľul jeden mesiac a keďže akurát v tom momente hľadali nové posily, tak od 1.3.2013 som nastúpil ako online marketing asistent. A to som pol roka predtým nevedel o internetovom marketingu skoro nič. Po vyše roku stále pracujem v online reklamnej agentúre ONLINE TORO a vyzerá to tak, že tam zostanem aj po škole. Okrem toho, že som získal skvelú prácu, získal som aj obrovské množstvo skúseností a spoznal mnoho nových ľudí z prostredia online marketingu. Vďaka tomu všetkému si navyše rozbieham s bývalým kolegom aj vlastný internetový obchod www.ikravaty.eu, z ktorého možno v budúcnosti vznikne aj úspešné podnikanie. Aj takto sa dá získať práca práve vďaka škole.

Viem, že teraz je už na škole niekoľko úspešných klubov, čo je výborné, najmä pre študentov, ktorí by možno aj chceli niekde pracovať, ale nedarí sa im prácu zohnať alebo majú obavy ako to bude vyzerať v prvej práci. Takto sa môžu aspoň ako tak pripraviť a vidieť, ako to reálne všetko funguje a čo ich čaká v ich ďalšom živote. Preto ak vás niektorý z klubov zaujal, určite ho navštevujte. A to najmä ONLINE KLUB, ktorý už prebieha najdlhšie, má mnoho zaujímavých prednášajúcich a vedie ho perfektný tím ľudí na čele s Katkou Molnárovou a  Ľubošom Oláhom.

Matúš Lovás, študent Obchodnej fakulty, odbor marketingový manažment, 2. ročník 2. stupeň